Maak kennis met onze klantenservice

Ervaar onze goede service en kwaliteit.

Onze klantenservice bestaat uit glasspecialisten die u graag helpen bij vragen over het glas, de toepassingen van glas en bij vragen over onze dienstverlening.

Hier geven wij  u al antwoord op veelgestelde vragen. Mocht u vraag hier niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op.
Bij ons regelt u het snel en gemakkelijk!

  • Al meer dan 50 jaar servicegerichte glasservice
  • Advisering door echte glasspecialisten met ervaring
  • Altijd helder, duidelijk & transparant!

Antwoord op veel gestelde vragen:

Bekijk hier de vragen en oplossingen.

Kan ik zelf een rond gat in het bestaande enkelglas snijden?

Een rond gat maken in een bestaande ruit vraagt om veel kennis en kunde en de kans dat het fout gaat is altijd aanwezig. Daarnaast dient u rekening te houden dat deze optie niet de voorkeur geniet, daar de veiligheid voor u en uw huisdier bij glasbreuk in gevaar komt.

Ons advies hierbij: pas altijd veiligheidsglas toe!

Kan in glas altijd een kattenluik/ hondenluik toegepast worden?

Het aanbrengen van een kattenluik/ hondenluik in glas behoort tot de mogelijkheden, indien de afmeting van de ruit een minimale hoogte en breedte heeft van 50 centimeter.

Kunnen ook grote katten door een kattenluik heen?

Kattenluiken zijn in verschillende maten leverbaar. Wij voeren vanwege onze goede jarenlange ervaring de producten van Petcare, waarbij een tweetal afmetingen leverbaar zijn. Belangrijke rol hierbij zijn schouderbreedte en gewicht.

SureFlap Microchip
schouderbreedte: 140mm
gewicht: 7kg

Microchip Huisdierluik
schouderbreedte: 80mm
gewicht: 10kg

Hoe kan ik de microchip van mijn kat programmeren?

Om uw kattenluik te gebruiken, moet u de microchip ID van uw kat in het kattenluik programmeren. Dit proces moet slechts eenmaal voor elke kat worden uitgevoerd, zodat hun ID in het geheugen van het kattenluik wordt opgeslagen. Volg de eenvoudige stap-voor-stap handleiding om dit proces uit te voeren. Wij adviseren om dit te doen voorafgaand aan de montage, maar het is mogelijk uw kat programmeren als de montage reeds is gebeurd. Volg dan dezelfde stappen, zoals hieronder beschreven.

  1. Zorg ervoor dat het handmatig slot is ingesteld op stand 1 voordat u begint. Doet u dit niet goed dan kan dat problemen geven.
  2. Verwijder het deksel van het batterijcompartiment om de ‘Huisdier toevoegen’ knop te bereiken en druk deze gedurende 1 seconde in en laat daarna los om zo de modus voor het toevoegen van een huisdier te komen.
  3. De grendel zal nu opengaan zodat uw kat door het luik kan gaan. Het indicatielampje zal om de seconde knipperen. Het kattenluik is nu in de ‘Huisdier toevoegen’ modus.
  4. Plaats wat droogvoer of een traktatie in de tunnel zo dicht mogelijk bij de transparante deur. Het doel is om uw huisdier aan te moedigen om zijn kop in de tunnel te steken. Tip: U kunt het ook met kattenkruid proberen.
  5. Wanneer uw kat in de tunnel komt om het voedsel te eten, worden de sensoren geactiveerd en het kattenluik slaat de microchip-ID op.
  6. Het luik keert terug naar zijn normale werking zodra de microchip-ID van uw kat succesvol is toegevoegd. Wanneer de kat bij het luik wegloopt zal indicatielampje stoppen met knipperen en de grendel zal op slot gaan (naar boven bewegen)
  7. Het kattenluik kan maximaal 32 katten-ID’s opslaan. Als u er dus meer dan één wilt toevoegen, herhaalt u de bovenstaande stappen voor elke kat. Als uw kattenluik al is gemonteerd maar u wilt een extra kat toevoegen, herhaalt u stap 2 tot 6.

Vervanging van de batterijen

Als het LED-lampje om de vijf seconden rood begint te knipperen, betekent dit dat u de batterijen moet vervangen. Opmerking: u heeft ongeveer 1-2 weken om de batterijen te vervangen.

Ga als volgt te werk om de batterijen te vervangen:

  1. Verwijder het deksel van het batterijvak.
  2. Verwijder vervolgens alle vier de batterijen.
  3. Plaats vier AA-batterijen van hoge kwaliteit, zoals Energizer of Duracell.
  4. Controleer of de batterijen correct zijn geplaatst. (Hieronder vindt u een afbeelding van de juiste oriëntatie van de batterij voor uw referentie).
  5. Plaats het deksel van het batterijvak terug.
  6. U zult merken dat het rode LED-lampje niet meer knippert. Let op: U hoeft het microchipnummer (s) van uw kat NIET opnieuw in te programmeren nadat u de nieuwe batterijen hebt geplaatst.

Moet ik het chipnummer van de kat opnieuw inprogrammeren na het vervangen van de batterijen?

Nee, u hoeft het microchipnummer van uw huisdier niet opnieuw in te programmeren. Zodra het microchipnummer van een huisdier is opgeslagen, blijft het in het geheugen staan. Het geheugen wordt alleen gewist wanneer u een factory reset doet. 

Mijn SureFlap kattenluik maakt een tikkend geluid

De meest waarschijnlijke oorzaak van het tikkende geluid is een probleem met de stroomtoevoer naar het product. Dit kan te maken hebben met de algemene netheid van het product, het type gebruikte batterijen of vuile contactpunten van de batterij.

U kunt dit probleem oplossen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Zorg ervoor dat de tunnel- en sensoren schoon worden gehouden. Verwijder eventuele haar of vuil dat zich aan de bovenkant van het deurtje kan bevinden (op de tochtstrip). Vuol en haar kan de sensoren blokkeren, waardoor de batterijen sneller leeg gaan. Nadat u het kattenluik heeft schoongemaakt, vervangt u de batterijen door een geheel nieuwe set hoogwaardige alkaline batterijen.
  2. Gebruik batterijen van hoge kwaliteit (Energizer of Duracell), omdat batterijen van lagere kwaliteit de oorzaak kunnen zijn van het tikken als gevolg van verminderd vermogen.
  3. Als het tikkende geluid nog steeds aanwezig is, haal dan de batterijen eruit en maak de batterijcontacten schoon met een schone droge doek.

Fabrieksinstellingen herstellen bij probleem oplossen

Bij het oplossen van problemen met uw Microchip SureFlap Microchip is het belangrijk om de fabrieksinstellingen te resetten. Om een fabrieksreset uit te voeren en het geheugen van de microchip-nummers van de kat te wissen, moet u de onderstaande stappen volgen:

  1. Verwijder het deksel van het batterijklepje
  2. Houd de geheugentoets (M-knop) minstens 10 seconden ingedrukt
  3. Het indicatielampje blijft branden gedurende de tijd dat de knop ingedrukt wordt gehouden
  4. Wanneer het geheugen is gewist, wordt de vergrendeling automatisch geopend en gesloten.
  5. Laat de geheugentoets los en plaats het deksel van het batterijvak terug.
  6. Op dit punt is het geheugen gewist en u kunt de microchip nummers indien gewenst opnieuw inprogrammeren.

Goed advies bij herstel van mijn glasschade (5/911)

Glasbreuk Herstel® streeft als organisatie naar een service die een 10 verdient!









5-sterren | 20-10-2022 | Dominique uit Rosmalen
Enthousiaste, vakkundige en perfectionistische medewerkers. Echt top gedaan en wij zijn super tevreden!

Reactie: Glasbreuk Herstel®
Beste Dominique, bedankt dat je gekozen hebt voor de service en kwaliteit van Glasbreuk Herstel® en fijn om te lezen dat je precies ervaren hebt wat wij altijd nastreven. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om deze review te schrijven.









5-sterren | 13-01-2022 | Marco uit Dufour
Wat een vriendelijk, vakkundig en professioneel bedrijf… TOP!!!

Reactie: Glasbreuk Herstel®
Beste Marco, bedankt dat je gekozen hebt voor de service en kwaliteit van Glasbreuk Herstel® en fijn om te lezen dat je precies ervaren hebt wat wij altijd nastreven. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om deze review te schrijven.









5-sterren | 16-12-2021 | Peter uit Spijk
Snelle glaszetter en netjes werk geleverd.

Reactie: Glasbreuk Herstel®
Beste Peter, bedankt dat je gekozen hebt voor de service en kwaliteit van Glasbreuk Herstel® en fijn om te lezen dat je precies ervaren hebt wat wij altijd nastreven. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om deze review te schrijven.









5-sterren | 03-11-2021 | Klaas uit Utrecht
Geweldig, mijn kitten kunnen naar buiten als ik niet thuis ben

Reactie: Glasbreuk Herstel®
Beste Klaas, bedankt dat je gekozen hebt voor de service en kwaliteit van Glasbreuk Herstel® en fijn om te lezen dat je precies ervaren hebt wat wij altijd nastreven. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om deze review te schrijven.









5-sterren | 03-11-2021 | Kees uit Oudenbosch
Super tof, kapote ruit ’s avond direct verangen. Junior chapoo!

Reactie: Glasbreuk Herstel®
Beste Kees, bedankt dat je gekozen hebt voor de service en kwaliteit van Glasbreuk Herstel® en fijn om te lezen dat je precies ervaren hebt wat wij altijd nastreven. Dankjewel dat je de tijd hebt genomen om deze review te schrijven.

Huisdierluik in Glas Nederland klantenservice, maakt het verschil

Wij behandelen uw vraag met aandacht en komen gemaakte afspraken altijd na.

Makkelijk en snel contact via het formulier

Wij reageren tijdens kantooruren altijd binnen 2 werkdagen inhoudelijk op uw aanvraag. Lekker snel daar houden wij ook van.

  • Sleep bestanden hierheen of
    Upload max. 5 bestanden & max. 10 mb

Contactgegevens

Kattenluik in Glas Nederland
Onderdeel van Glasbreuk Herstel®

Hoofdkantoor: Canadastraat 4, 4711 RG Sint Willebrord

Servicepunten:
Bergen op Zoom
Roosendaal
Oudenbosch
Numansdorp
Dordrecht
Oosterhout
Etten-Leur
Sint Willebrord
Breda
Tilburg
Waalwijk
Gorinchem
Den Bosch

IBAN-nummer NL03RABO0161178014
BIC RABONL2U

Kamer van Koophandel 20105323
BTW-registratienummer NL810445918B01

 

Snel contact met Glasbreuk Herstel®

Per e-mail  info@glasbreukherstel.nl
Telefonisch 085 330 10 14

Glasbreuk Herstel® toevoegen aan uw contacten

Voeg Glasbreuk Herstel® toe aan uw contacten, zo heeft u altijd onze gegevens binnen handbereik bij vragen of bij glasschade.

Onze kennisbank

Bent u opzoek naar iets specifieks, doorzoek onze website.